Alone again!

2011-04-02 - 21:09:09

Då har mamma och pappa äntligen åkt hem igen! Eller äntligen är väl fel ord egenligen, det är trevligt att dom kommer hit och hälsar på och så, man får fixat lite bra och sådär, men det är faktiskt rätt skönt när dom åker också, man har liksom vant sig vid att bo utan föräldrar så då blir det lite småjobbigt när dom kommer hit, man blir inte lika självständig på nåt sätt. Men jag måste erkänna att det är rätt underbart att mamma diskar varje gång hon är här! Inte för att det brukar vara så jättemycket disk, vi är rätt bra på att hålla efter det där ändå, men det är ändå rätt skönt.

 

Sen tror jag förresten att min kropp har anpassat sig till vegetarisk kost. Nu när dom var här så hade dom köpt en god köttbit och lagade mat, verkligen jättegott! Men ja, min kropp klarar nog inte riktigt av det längre, mår inte så jättetoppen nu om man säger så. Vilket kanske inte är så konstigt, med tanke på att jag har ätit vegetariskt i över ett halvår nu med bara små undantag för kött när man till exempel är på besök hos någon eller när man käkar pizza, men det är ju inte speciellt ofta.

 

Jag måste dessutom erkänna att jag inte saknar kött sådär jätteofta som jag tror egentligen. Kan få riktigt sug efter en riktigt god köttbit ibland, men det går över nästan lika snabbt, ungefär när man står i affären och inser att nej, det här vill jag inte alls ha!

 

Nåja, nu är jag jättetrött (det är ansträngande att vara social!) så det blir lite film och sådär, sen sova. Räknar inte med att blogga mer idag, men vissa dagar blir det inte mycket bloggat. Och vad hände igår egentligen, 9 inlägg!? haha, vissa dagar är jag igång ordentligt!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0